We zijn vertrokken

21 november 2023 - Lissabon, Portugal

Gisteren hebben we als familie het laatste avondmaal gehad. Hiervoor zijn we naar ons familie restaurant gegaan en hebben daar onze smalle, de Jordi, voorgesteld. De Siciliaanse familie heeft hem hartelijk ontvangen dat moet gezegd. Ge weet dat niet op voorhand, want mijn oud lief hebben ze ooit eens op haar honger laten zitten, ze vonden het niet kunnen dat ze me vroeger heeft laten zitten. Het arme kind heeft er nog steeds een trauma van. Dikke merci aan Pepe (zijn pasta met de buik van tonijn was over heerlijk, de pasta ragout gewoon subliem en het hertje de max om nog te zwijgen over de dame blanche), hij is een echte vriend. Maar de wijnen, de wijnen die moesten niet onderdoen, Gaspare heeft ons bijzonder verwend met de top witte wijn van Gaja maar ook de sublieme sassicaia. De bubbels van ca del Bosco waren een mooie starter 😇. Het was gewoonweg fantastisch.

goeie nachtrust gehad en dan eerst Charlotte maar afgezet aan t station, even heel flink geclaxonneerd bij het vertrek, daar staat ze op. Nadien alles in de auto en naar de luchthaven. Dat begint natuurlijk al goed, één uur file, vliegen is toch plezant hé. Ge kunt natuurlijk ook de trein nemen horen ik sommigen zeggen. Ja dat kan, maar als hij al op tijd is, dan zou ik een uur extra te vroeg daar zijn of twee keer moeten overstappen wat met mijn kite materiaal niet zo een pretje is. Maar toch nog op tijd aangekomen mits wat voorbij te rijden op het verkeerde vak. Éénmaal op de luchthaven, tweede stress momentje: mijnheer, bent u wel zeker dat u een vlucht geboekt hebt. Dat moeten ze niet zeggen tegen mij, natuurlijk heb ik dat gedaan, maar ik kan er toch ook niet aan doen dat zij (TAP) de vlucht gewijzigd hebben en blijkbaar mij vergeten zijn. Alléé na een half uur zeuren en wat geïrriteerd worden, was t opgelost, foutje van hun. Dus we kunnen alvast de vlieger in en richting Lissabon 🙏

ondertussen in Lissabon geland. T is te hopen dat de baggage ook mee is. De vlucht was rustig, wat geslapen en nu 3,5 uur wachten tot we eindelijk richting Brazilië vertrekken. Maar ik heb me een ticketje voor de lounge gekocht en voor 50 euro eet en drink ik naar goesting en zit ik rustig. De zon schijnt hier, netjes 20° buiten, we zijn al blij want de regen hebben we thuis genoeg gezien.

tegen dat ik in mijn lodge  aankom zal het wel een uur of 6 of 7 's morgens bij jullie zijn. Dus nog een lange trip, maar je moet er wat voor over hebben.
Eens straks alles in de jeep is ingeladen, gaat het dan een tijdje over wat aangelegde wegen, maar daarna wordt het vermoedelijk weer het strand en de duinen. Ik hoop dat we het op een uur of vier redden van de luchthaven naar de lodge.

Morgen schijnt de zon, waait de wind, staat de açaí klaar en wacht Yaron me op en gaan we er de eerste lap opgeven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jordi:
    22 november 2023
    Have fun daar in Brazilië!