T was op

26 november 2023 - Jericoacoara, Brazilië

Gisteren een heel lastige dag. Niet dat het kiten niet ging, maar ben mezelf voorbij gelopen (of gekite). Het gebeurd me zo af en toe. Dat "oud en wijs" zal voor mij maar voor het eerste deel opgaan.

T was wel goed begonnen de dag, lekker ontbijt, alles rustig, wind die aantrekt, alles meer dan prima. Wij maar weer vertrokken naar een kite spot. Ik gehaast zoals altijd om op het water te gaan. T kan niet snel genoeg gaan. Alles ging meer dan goed, maar ik was mijn smeersel weer vergeten, och een uurtje zonder zal wel geen kwaad kunnen (ja watte). Half plezier is ook niks, dus zoals steeds tegen de limiet van mijn kunnen aan (niet te veel van voorstellen het kunnen van een zestigjarige is heel wat anders dan dat van een dertigjarige). De vissen zullen blij geweest zijn, want mijn omelette is in de zee beland. Ik heb dat in t verleden nog gehad, t betekent dat je jezelf wat overschat en je over je grens gaat (eigenlijk is dat wel fijn want het betekent ook dat je er volledig voor gaat)

Na een dik uur kiten wat gerust, coconut water gedronken, dat doet altijd goed. heeft wel geen suikers en mijn ontbijt was dus wel bijzonder licht van aard, in auto termen was mijn brandstof niveau laag!

Toch maar terug t water op. In totaal gisteren vlotjes 3,5h op te water gezeten. Wel wat gesmeerd, maar de zon had 's morgens direct haar werk al gedaan. Mijn beenspieren stonden op ontploffen (ik denk dat die massage van de dag voordien het omgekeerde effect gehad heeft), mijn rug, mijn armen, mijne nek, mijne kop, alles begon flink pijn te doen. Om nog niks te zeggen over de 2 blaren die ik op de buitenkant van mijn voeten heb van tegen de bindingen van mijn board te duwen. Het was op, t vat leeg, gedaan. Ik wou nog wel, maar t ging niet meer. Zelfs de mooie meestal stimulerende omgeving had geen enkel positief effect meer op mij. Om 16h was alle energie uit mijn lichaam. Zou het dan toch de ouderdom zijn??? Dat kan niet en is niet te aanvaarden. Maar misschien thuis toch ook wat aan mijn fysiek blijven werken.

Ik heb dan maar bijzonder veel gerust gisterenavond en vannacht, een feldeneke gepakt en t gaat al veel beter.

Nog wat met de Fransman gepraat gisteren, lijkt me wel een betrouwbare, en dat heb je nodig om project ontwikkeling op te starten. Met een beperkt kapitaal kom je hier ver en bovendien heb ik dan een goeie reden om frequent naar hier te komen😇

Dus vandaag: eerst de omelette, vier tassen koffie, een fruitsapje (geen passie vrucht) en vooraf genoeg smeren. Maar we gaan terug t water op en we smijten ons weer helemaal.

Ondertussen is de kleine hier weer gaan vissen, er zit hier precies heel veel vis in de zee. Gisteren zag ik in de "viswinkel" (van heel ver trekt het toch een beetje op een winkel) een heel kleine haai, maar die zitten blijkbaar niet in de kustwateren en de kleintjes zijn ongevaarlijk hebben ze me verteld

Groetjes allemaal, een beetje zon en warmte gewenst want dat is hier in overvloed.

1. Moe en Va:
    26 november 2023
    Onze va heeft vandaag zijn auto gepoetst dacht zeker dat hij alles er kon afwassen niet gelukt dus . Komt in orde als Benaets er aan gewerkt heeft hopelijk ziet ge dan niets meer .Dan betert ook het humeur . Want de wolken hangen letterlijk en figuurlijk laag nu .Dus hou u een beetje in maar profiteer er wel van !!!!! Want ouderdom komt rapper dan je denkt.
  2. Charlotte:
    26 november 2023
    Heeft natuurlijk niets met de ouderdom te maken! Je bent maar zo oud als je je voelt, voor je vertrek zei je nog dat je je 40 voelde. Je fysiek lijkt me geloofwaardiger maar zoals je weet kan ik daar zelf ook nog wat aan werken. Laten we dat samen doen bij je terugkomst! Wees heeeeeel voorzichtig daar en doe het rustig aan ♥️