Het gaat vooruit

24 november 2023 - Jericoacoara, Brazilië

De dagen zijn hier allemaal dezelfde, maar toch komt er telkens wel iets om de hoek, iets onverwacht. Je bent er beter niet op voorbereid want t kan 's morgens komen of in t midden van de dag, dus vooraf stress helpt niet.

Maar gisteren begon toch wel verkeerd. Eerst zit die kleine salamander (of zoiets) nog steeds in mijn badkamer, maar ook dat beest zit altijd weer ergens waar je het niet verwacht. Op slag wakker ben je dan. Als dan het warm water op blijkt te zijn is het een frisse ochtend, alhoewel het buiten dan al vlot +25° is. Dus klagen doen we zeker niet, straks gaan we weer richting 34 en smeren we toch een beetje (niet te veel want dat loopt in de ogen en met het zeewater zie je dan niks meer)

fijn ontbeten, de Yaron en de Yuri komen er aan (je maakt hier ontzettend snel vrienden). Maar dan stuurt de grote chef: "er is ingebroken in oostende". Ik denk, waarom zegt ze dat nu, ik kan daar niks aan veranderen. Dus ik whatsapp en krijg een heel warrig verhaal, het komt van Magda (80 plus, rond de middag een paar cava's teveel), ik vraag waarom ze nog niet naar oostende gereden is, ... . Is natuurlijk niet naar mijn goesting. Dus ik bel onze va, die staat altijd klaar en die vertrekt dus direct. Ik probeer ondertussen de syndicus te bereiken, zonder succes. Maar een uurtje later belt die terug. Niks van inbrekers, hij was met de klusjesman aan het rondgaan, foto's aan het nemen van de fietsenbergingen en nog wat van alles. Dus maar rap naar het thuisfront zeggen dat het niks is? Onze va was al in Vilvoorde, dus die kon ook terug ( terwijl hij rustig had kunnen verder rijden en daar een pizza gaan eten)

Maar goed, wij verder, 1,5h in de buggy, ik dacht we gaan naar het einde van de wereld. Ondertussen valt die buggy in pan (boxer motor van VW). Ik probeer die mens uit te leggen dat zijne carburator teveel benzine doorstuurt (het stinkt naar de benzine), daardoor zijn bougies vuil worden en daarom zijn motor sputtert ( ik heb zelf een VW Karmann Ghia gehad). Ik weet niet hoe, maar hij had het begrepen, wat gepruts en verder. Ik heb wat foto's van de plaats bijgevoegd (ook een google maps). Het is er best druk, zeer afgelegen, geen luxe, maar veel volk. In de zomer blijkbaar tot 700 kiers (ik zou zot worden).Bij laag water staat alles droog, bij hoogwater kan je fantastisch kiten, water kniehoog diep. De window om te kiten is 4 à 4,5 uur, daarna loopt het snel leeg (gaan we zelf ondervinden). Dus wat gewacht, wat gedronken (coconut aan 1 dollar) en tegen 12h richting water. Er is een zandbank (ongeveer doormeter van 100m, kwestie dat je de video onder gaat kunnen inschatten), kite klaar en hopla weg. Maar zoals gezegd zeeeeeeer druk, dus na verloop van tijd ga je maar wat verder de zee in, daar zijn de golven wel hevig, maar dat deert niet. Snelheid opvoeren, gas geven, met de kont al hangend door t water (is die zeker proper). De fysiek komt terug, je voelt het aan alles. Tussendoor snel een Tapioca gegeten. Dat moment gebruikt onze Yaron natuurlijk, veel minder volk op het water, dus "showtime". Die vertrekt niet op de zandbank, maar langs ons kleine terrasje (waar hij nog eens een paar keer goeiedag komt zeggen), alle ogen op hem gericht. Yuri en ik natuurlijk trots, "die is bij ons en wij kennen hem". Geniet van het filmpje.

daarna terug aan Yuri en mij, vol gas, alles geven, spierpijn is voor morgen, niks laten liggen. Zo lang het maar kan. Maar zoals gezegd, op een bepaald moment zakt het water zeer snel. Dat had den deze weer wat laat ingeschat, dus volle snelheid over een stukje dat nog net onder water zit, je voelt het bordje vertragen, de kite denken hij meer gas  moet geven. Resultaat, bordje in de modder, kiter en kite

wat verder. T zat er op. Niks pijn gedaan, niks kapot, maar vanaf dan zie het gewoon het water wegtrekken.

Dus wij terug, 1,5 uur tegen de wind met de buggy. Volgens mij kan je hier niet bruin worden, dat wordt er gewoon weer vanaf gestraald. Ik ben daarom ook aan een business model aan het denken voor vrouwen. Als je hier alle dagen een uurtje op het strand gaat liggen heb je na een week een volledig nieuwe huid. Ik denk dat dat redelijk gaat verkopen.

's avonds met Yuri een kleinigheid gegeten en volop bezig geweest over de project ontwikkeling hier. We gaan volgende week een paar stukjes (10ha en meer) grond bekijken. Kijken kost niks. Maar als je ziet hoe het hier in twee jaar veranderd is, dan zijn hier zaken te doen.

Ter info voor An en Jan, in het binnenland zijn ook grote bloemen kwekerijen.

Vandaag gaan we hier voor de lodge het water op. Inhouden of opsparen gaat hier niet

IMG_9066IMG_907151F1BF54-61C0-4A7B-862B-25CDB58D05B051F1BF54-61C0-4A7B-862B-25CDB58D05B0

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martine:
    24 november 2023
    Ge hebt 2 speciale sticks bij om uw gezicht in te smeren. Die lopen toch niet uit (?)
  2. Charlotte:
    24 november 2023
    Hahaah een businessmodel voor vrouwen??? Wat een fantastisch ondernemend brein heb je toch… Chance dat ze u brein daar toch hebben anders was het gene vette geweest met de buggy 😉