Dinsdag 23 november

23 november 2021 - Barra Grande, Brazilië

Gisteren een rustige dag. Lekker ontbijt en tegen 10.30h het water op, het hoogwater was net voorbij waardoor je een relatief rustige zee krijgt. Je kan diep de zee ingaan en toch nog staan, ik schat makkelijk 500 meter voor het fors dieper wordt. Je kan dan ook heel goed zien hoe de invloed van een kleine zandbank heeft op het gedrag van de golven. Je kan je hier bekwamen in de hydraulica (het enige vak waar ik een F, dus minder dan 6/20, op gehad heb), dus kan nu ter plaatse zien wat turbulente of laminaire stromingen zijn. Kwestie moest ik dierproef nog eens ooit tegen het lijf lopen.

Gisteren een dikke 2,5h op t water gezeten en alhoewel ik nog heel veel goesting had, ben ik maar gestopt. Buiten de wind is hier ook heel heel veel zon. Mijn gezicht smeer ik in met een stick waar zink in zit, maar de rest is een opgave. Mijn armen vallen redelijk mee, maar de benen (vooral vanaf de knie) zien redelijk af. Je smeert wel, maar gezien ze continu nat worden, werkt dat smeersel niet heel lang en worden ze flink beproefd. Yaron zei gisteren dat ik eens voor een ander kleurtje moest gaan, ze waren een beetje rood gisteren. Maar ik heb dan 's avonds even laten checken door specialiste Charlotte en die vond dat ik er meer dan prima uitzag.

Vandaag doen we eerst een downwinder van 10km naar een Lagune, kiten daar de rest van de dag en komen late namiddag up wind terug. Hoort zich heel tof aan, met wel eens kijken hoe ik wat smeersel en geld droog ter plaatse ga krijgen (ja ik weet het Bernard, ik had de waterdichte rugzak moeten meenemen).
Gisteren hebben we het ook niet te laat gemaakt, tegen 20h een pizza, en om 22.30h in bed. Slecht geslapen, het is vreselijk warm op de kamer (32gr s nachts) en ondanks het muggennet zitten die beesten toch aan je lijf. Ben dan maar opgestaan om met in te smeren tegen de muggen en dat heeft geholpen.

Op naar een nieuwe topdag.

1. Martine:
    23 november 2021
    Eigenlijk is dat toch een vermoeiende reis zo, smeren hier, smeren daar, met of zonder zink, spuiten hier en spuiten daar tegen de muggen, zorgen dat de vliegen van uw eten afblijven. Nadenken dat uw gerief in orde is en blijft, allee ja, vermoeiend dus hé😂. Dus in ‘t kort, houd het veilig. Maar ik gun het u hoor: allemaal, de zon, het zand, zelfs de Braziliaanse madammen. Kijken, maar niet aankomen uiteraard, wat had ge nu gedacht?❤️
  2. Moe en Va:
    23 november 2021
    Je moet er wat voor over hebben. Maar zolang het genieten bovenhand heeft op het afzien is alles perfect.
    En je voeld je daar ook jonger, en dat kan stoppen als je terug hier bent. Dus geniet. Maar voorzichtig.
  3. Bernard:
    27 november 2021
    Jajajaja de rugzak had ik inderdaad verteld he :p jammer dan werd die wel eens goed gebruikt als je hem meegenomen had!