T zit er op

29 november 2021 - Lisboa, Portugal

Gezien ik hier op de luchthaven van Lissabon nog drie uur moet wachten, kan ik nog snel een afsluitertje schrijven.

het zit er op, de laatste avond zijn we bij onze Belgische kok in Barra Grande gaan eten. Om snel te vergeten. Die man denkt dat hij de Belgische prijzen kan hanteren, maar de kwaliteit is bedroevend, de porties bitter klein en de cocktails nog kleiner. Niet doen dus, zoek maar de lokale restaurants op, die zijn best heel lekker en kosten nauwelijks wat. Je komt hier met 25 euro per dag al een heel eind.

de laatste dag heb ik me zoals beloofd nog eens helemaal gegeven, je kan een paar video's terug vinden (ik kan je zeggen, soms komt zo een crash echt niet goed aan). De rug, de nek, de schouders, ze hebben afgezien. Mijn voeten zien er lief uit en de benen moe. Maar t was plezant, ik heb me ongelofelijk kunnen uitleven en daar deden we het toch voor.

Heb redelijke vlucht achter de rug, comfort klas, kleinere vlieger, zitje langs mij vrij, dan kan je redelijk slapen. Nu nog even wachten en dan zie ik mijn madam terug. Ik hoop dat ze een flesje heeft koud gezet.

alle plannen zijn gemaakt om volgend jaar terug te gaan (als ik mag natuurlijk). Is het een vakantie spot, neen, maar om te kiten, cultuur op te snuiven, absoluut, beter heb ik nog niet gezien.

groetjes

jan

1. Martine:
    29 november 2021
    Ik ben blij dat ge heelhuids terugkomt 'in one piece'. En ik zal dan maar luisteren zeker wat dat flesje betreft 😉
  2. Moe en va:
    29 november 2021
    Welkom thuis. Wij zijn blij dat je terug bent.