Donderdag 25 november

25 november 2021 - Barra Grande, Brazilië

Vandaag zijn we aan de Lodge gebleven, rustig, niet te vroeg begonnen. Wat telefoontjes gedaan, blij een aantal mensen aan de lijn gehad te hebben. Tegen 11.30h t water op, maar dat ging niet zo goed, de voet deed veel pijn, zeker als links het voorste been op het bord was. T was verre van aangenaam, heb me heel hard ingehouden, geen sprongen ook geen sprongetjes, niks, het wrong gewoon. Dan maar gedacht wat Claire zou zeggen: "rustig Jan er komen nog dagen, even geduldig zijn en straks komt alles weer goed". Wie Claire niet kent, dat is een top madam, een top Hr directrice die ik (haar uitspraak) heb kunnen strikken voor Houben door een pan mosselen te delen bij La Posta (ik denk niet dat ze twee mosselen gegeten heeft, maar t heeft gewerkt).

Dan maar wat gerust, geluisterd naar alle goeie raad (ge wilt niet weten welke verhalen je allemaal hoort die goed zouden zijn voor mijn voet, en sommige waren heel aanlokkelijk), maar ik heb er maar een hoop ijs op gedaan. Na een uur ijs, een cola zero, vond ik de tijd rijp om nog een poging te wagen. En ongelofelijk, het ging al een pak beter, de voet speelde minder op, ik durfde al terug flink wat druk zetten op het bord en snelheid maken (want zo kiten als een zeventig plusser is ook niks voor mij) enkel springen heb ik gelaten voor wat het is. Blij, blij dat het beter ging met de voet.Dat belooft voor de volgende twee dagen, volle gas, alles geven en er stevig invliegen, dat wordt het. Na de tweede sessie nog een uur een pak ijs rond de voet en straks wat extra laten behandelen door de masseuse. Komt weer helemaal goed.

Deze avond eten we in de lodge (allee ik noem dat en Lodge maar t heeft maar vier kamers), er komt blijkbaar een kok en we zetten ons allemaal gezellig, no stress, aan tafel. Plan is te eten om 19h, maar de Brazilianen kennende zal het wel 20h of later worden.

Maar ik voel het, t wordt nog een fijne avond, na de 0-5 pandoering die Brugge gehad heeft deed ons klein provincie ploegje het toch maar goed met de 1-1. Nu zondag Brugge nog overtroeven en dan zal het mooi thuis komen zijn.

vandaag geen foto's noch video's

groetjes

jan

1. Charlotte:
    25 november 2021
    Ja amai die 0-5 van Brugge was nogal een nederlaag... Bijna genant te noemen! Leuk dat je het voetbalnieuws daar ook nog altijd op de blauwe voet kan volgen ;)
  2. Jan:
    25 november 2021
    💪😀
  3. Martine:
    26 november 2021
    Hahaha…
    Blij dat ge af en toe luistert naar dokter mama😉. 3 keer per dag ijs leggen is een goed gemiddelde en dat moogt ge nog daaaaaagen volhouden. t Zal uw voetje goed doen, voor hij nog alle kleuren van de regenboog krijgt 🌈
    Ik zal misschien nog een kaarske moeten gaan branden voor de voetbal zondag 🤨 zodat we de smalle ( Jordi, alias vriend van Charlotte & Bruggefan) kunnen aftroeven…
  4. Claire:
    26 november 2021
    Moh how seg...
    Dat van die pan mosselen klopt wel. De goedkoopste selectiefee ooit...