Dag twee

19 november 2021 - Jericoacoara, Brazilië

De nacht was wat kort geweest, slecht geslapen, veel te vroeg wakker en de reis zat op mijn systeem. Maar we zijn hier om te genieten, te kiten in water van 28gr, dus gaan we niet zeuren over een beetje vermoeidheid. Ik ben om 8h maar gaan ontbijten, dit met zicht op de oceaan (foto). Het ontbijt viel wel mee, eigenlijk hebben ze alles alleen een goed stuk brood zou wel mogen en lekkere koffie. Ik ben maar gestart met de boterhammekes met kaas (denk aan je gewicht!, zeker hier met al die vrouwelijke blikken op de ouwe grijze man 😂), maar heb ook een omelet besteld, zie viel wel wat klein uit (foto). Nadien zag ik dan verrukkelijke chocolade taart (geen foto), en ben daar dan maar drie keer gepasseerd (energie heb je toch nodig). Ik heb een filmpje toegevoegd van het strand en het zwembad van het hotel. Is allemaal nogal toeristisch. We hebben dit ook aangegeven aan José en normaal moeten we zondag in Barra grande toch wel in een andere, minder toeristische wereld terecht komen.

na het ontbijt zijn we vertrokken naar onze kite spot. Opnieuw de duinen weg op (zie video), viel best wel mee, maar dooreen geschud ben je. De kite spot leunt wat aan bij oostende op een zomers dag zou je zeggen, tot je het water ingaat, dit is beter dan een bad of douche nemen, gewoon zalig warm. Strakke wind staat er, maar ik geef de voorkeur aan de 9 ipv de 7, kwestie zeker niet te weinig te hebben. Het was een heel mooie kite dag, nog geen back-roll (die is voor vandaag op flat water), mooie zee, af en toe wat woest maar daar kennen we weg mee. De wind is continu sterker geworden en op het einde zaten we aan 35 knopen (en dat is best heel pittig met een 9. Zie foto en video. Maar we zijn veilig en wel aan land gekomen, alles opgeruimd en een pintje gedronken (foto)

De duinenweg terug genomen en in Jerricoacoara terug aangekomen. Nog snel een pintje gedronken met ons vier en dan op naar de massage. Een overheerlijke massage, Just hard genoeg en niet te hard, en gelachen dat dat meisje heeft (waarom is me niet duidelijk) en dit alles voor de grote som van 28 euro. Straks volgt er nog één. Het dorpje (foto's) is beschermd gebied, maar begrijpen doe ik dat niet, zoveel volk, muziek, bars, noem maar op. Wij zijn lokaal gaan eten (foto), gewoon lekker. De anderen zijn dan op stap geweest (ze hebbben me de foto's beloofd deze morgen, benieuwd), ik ben gaan slapen en voel me nu wellicht een stuk beter dan zij.

1. Moe en Va:
    19 november 2021
    Je gaat zeker terugkomen als een echte kampioen. Bernard zal moeten achter u blijven. En dat eten ziet er ook niet slecht uit.
    En ben je nu den oudste daar of zijn er nog ouder.