dag 3: nog veel meer volk

28 oktober 2024 - Tokio, Japan

Vandaag maandag 28 oktober, ne mens geraakt straks helemaal in de war. Het tijdsverschil is ondertussen opgelopen to 8h, blijkbaar wouden jullie een uur langer slapen. T is ook straks onze laatste nacht in t hotel. Morgen voormiddag doen we nog een kleine excursie en dan t schip op.

Vandaag zijn we eerst naar het koninklijk paleis geweest, ten minste dat was wat er gezegd werd. Maar dat paleis hebben we niet gezien, wel de poort aan de ingang, maar verder niks. Beetje teleurstellend. Daarna zijn we een tempel gaan bezoeken. Schoon, maar, volk, volk heel veel volk. T was eigenlijk Scherpenheuvel in t groot. allee ook wat tegengevallen. Ge kon daar 100 yen in een potje doen en een stokje trekken, dan moest je kijken welk kastje je moest open doen en een briefje uithalen. Dat van mij vermelde "bad fortune". Ik heb niet meer verder gelezen. Voor de geïnteresseerden er is een foto van het briefje.

Even tussendoor, er zijn hier nog veel winkels waar je gewone foto camera's kunt kopen (nieuw en oud) met een filmpke. Ge vind hier nog prima Hasselblad camera's voor 1800 tot 2500 euro (zonder en met lens)

Verder hebben we dan de gewoonte om niet meer met de bus terug naar t hotel te gaan, maar zelf onze plan te trekken en met de metro terug. Dus vandaag 16.665 stappen (de wederhelft 19.388; maar die gaat ook alle winkels in en uit, ik blijf gewoon buiten wachten). We stappen veel, heel veel. We hebben wel wat lang gezocht om ergens iets gaan te eten. We zijn dan maar bij toeval ergens binnen gestapt. Bijzonder, ge moet daar op een automaat kiezen wat ge wilt eten, direct cash afrekenen in dat machien en aan tafel gaan zitten. Gelukkig was er een bijzonder vriendelijk Japannees juffrouwke dat heel goed engels praatte. Een uitzondering hier. We hebben wat noodels gegeten in pikante soep en martine "ramen" (ook iets als noodels maar kleiner en geen pikante soep). Onvoorstelbaar, 15 euro voor t eten en een pintje. Dat juffrouwke heeft dan wat liggen vertellen, ze heeft met haar zus een reis door Europa, zuid Amerika, Afrika en een deel van Australië gemaakt. Tien maanden onderweg. Ze heeft ons ook vertelt dat we naar het "kosmopolitan gebouw moesten gaan en naar de bovenste verdieping. Je had een uitstekend zicht op de stad, en het kostte niks. Dat hebben we ook gedaan, bijzonder mooi zicht, zie de foto. Ik heb haar maar een mooie fooi gegeven, ze was helemaal van de kaart.

Nadien zijn we nog een kruispunt gaan bezoeken. Ge hoort het goed, "een kruispunt" van een straat of 6. Ge vraagt u misschien af wat daar te zien is. Awel nog meer volk, heel veel meer volk, t is niet te doen. Precies mieren. We hebben er een klein filmpje van gemaakt (te bekijken bij de video's!!!)

Dus morgen om 7h uit ons bed (ge vraagt u af waarom ge op vakantie gaat want thuis sta ik ook op om 7h. Dan komt tegen 8.30h de zever met de lift. Er zijn hier 38 verdiepen en 6 liften. Ik kan u verzekeren, wij liggen op het 35ste verdiep en tegen we beneden zijn ben je op alle verdiepen gestopt en 10 minuten verder. Stel u voor dat ge iets vergeten zijt op de kamer.

Tot morgen vanop de boot

2 Reacties

  1. Bernard:
    28 oktober 2024
    Ge zijt dag 2 vergeten 😅
  2. Bernard:
    28 oktober 2024
    En nope ik was vroeger wakker vandaag, mijn interne klok had zichzelf al aangepast aan het uur verschil 😉